tisdag 3 december 2013

Vecka 48 - varierande väder!

Några väderbilder från veckan som gick, vecka 48, då Göteborg hade ovanligt omväxlande väder; Från onormalt varmt till plötsligt kallt. Dis, dimma, regn och snöblandat regn. Och från helt vindstilla till en avslutning med frisk kuling där vinden tjöt i spårvägens luftledningar vid hörnet Linnégatan - Plantagegatan.




Apropå väder; Kartan visar kommande torsdag-fredag natt då ett oväder från nordväst skall dra in över sydsverige. Mycket snö och 17 m/s enligt SMHI. 


============================
Avslutningsvis:

Många jag talat med är liksom jag själv extremt upprörda över behandlingen av angorakaniner i Kina. Själv tycker jag att detta är det vidrigaste jag överhuvudtaget har sett (jag såg tyvärr några sekunder av vidrigheterna i TV4 Nyheterna innan jag hann byta kanal). 

Och svagt av t ex H&M att låta det gå nästan en hel vecka innan man inatt (motvilligt?) gick ut med meddelandet nedanför. Detta efter att igår åter ha schavotterat i nyhetstsprogram i TV beträffande frånvaro av policy ang. djurplågeri.