fredag 6 december 2013

Blåsigt och Short Sunderland



Fredag och det blåser fortfarande en hel del. Taket sitter kvar och det finns egentligen ingen anledning att oroa sig över detsamma. Men det småtjuter och dånar fortfarande en aning nu på förmiddagen. (Vilket låter ganska dramatiskt ibland.)

Utsikten är från ett av mina fönster där man bl a kan beskåda resultatet av årets första snöfall.


Vindstyrkan västra Göteborg fredag morgon till middag och det blåser byigt mellan 20 - 24 m/s.

Apropå blåsigt väder: Historiens högst uppmätta vindstyrka, 133 m/s (480 km i timman), uppmättes den 3 maj 1999 vid Oklahoma City, USA (F5-tornado).

Från det ena till det andra så har jag en hang-up på gula flygbåtar just nu. Här har jag gjort en bild av en Short Sunderland (stor fyrmotorig flygbåt) som passerar ett bergsmassiv någonstans. (Trots fygbåten så har jag lagt ner mest energi på bakgrunden vilken jag blev ganska nöjd med.)