söndag 13 september 2015

Större bilder!

Ibland blir det bättre med större bilder på en blogg. Jag har provat detta tidigare här och då genom att länka till min förlegade hemsida.

Vilket medförde omständigt krångel med FTP- och HTML-program och allt vad det nu heter för uppladdning och redigering av bilder och webbsidor. Ett faktum som i sin tur alltför ofta inneburit att man istället dragit sig för att överhuvudtaget lägga in en större bild. Utan istället ämnat göra detta vid ett "senare tillfälle". Vilket mestadels i sammanhanget betytt aldrig.

Istället skall jag försöka förenkla det hela och testa med en speciell bildblogg bredvid denna ordinarie och länka till densamma härifrån. Det verkar (åtminstone teoretiskt) att vara ganska okomplicerat.

Klickar man således här någonstans på därför avsedd länk (fr o m nu understruken blå text) kommer den större bildvarianten öppnas i ett nytt fönster. Hoppas jag, iallafall.

Tills vidare använder jag samma upplösning som tidigare, 1366 x 768 (ratio 16:9). Det är den skärmupplösning som är mest förekommande i världen (19.1%  juli -15) och motsvarar 15.6'' skärm laptop och 18.5'' skärm stationär dator.


Först ut blir bilden ovanför. Den har jag "byggt" i ett 3D-program (ett Cad-program) och är egentligen en delförstoring av ett större Steampunkinfluerat motiv: Klicka här för större bild i nytt fönster, således.

Vad Steampunk är för något nämnde jag i ett tidigare inlägg som går att läsa här och scrolla neråt.