onsdag 12 november 2014

Göteborg 2014





Bilderna ovanför är bra exempel på hur det i allt större omfattning ser ut i Göteborg dessa dagar;

Uppgrävda gator och torg, byggnadsställningar som gör allt fler trottoarer svårforcerade.  Mängder av byggnader insvepta i gigantiska plastpresenningar ljudligt fladdrande i höstblåsten.

Och värre blir det. Detta är enligt myndigheterna bara en försmak av hur Göteborg kommer att gestalta sej under det kommande decenniumet.

Och i takt med att vandringsstråken i Göteborg har börjat bli allt mer svårframkomliga så rör jag mej mindre i dessa områden. Vilket sin tur innebär att jag inte använder kamera lika mycket som tidigare.

Och i och med att detta är en slags fotoblogg så tappade jag helt enkelt tråden till det hela under en period. Därav mitt uppehåll från bloggandet ett tag.

Men för att fortsätta kommer jag, åtminstone tillfälligt, att ändra karaktären på bloggen något. Till vad vet jag inte - det ger sej under gång.

Bl a kommer jag att använda material utifrån (Internet) vilket ju inte behöver bli till någon nackdel. När så är fallet anges detta.

Avslutningsvis denna gång:

Bilden nedanför visar ytterligare två av många trottoarer vilka i veckan erövrats och gjorts mer eller mindre oframkomliga av den göteborgska byggbranschen. Detta i samarbete med Göteborgs så kallade kommunstyrelse.