lördag 18 januari 2014

Konvalescens!

Bilden från Linnégatan beskriver på ett bra sätt vädret i Göteborg idag. Det blåser dessutom ganska mycket från nordost. Och idag befinner jag mig i konvalescens. Detta efter en febrig vecka då jag varit utsatt för en massiv virusattack. Men tack vare bl a Magnecyl och sömn verkar det som om det värsta är över. 


Genom veckan har jag tagit mig framåt via olika typer av fasansfulla färdiglagade maträtter utprånglade av bl a Familjen Dafgård, Findus, Garant, Eldorado etc. (Absolut värst var fiskgratängerna.)

För övrigt så har jag kurerat mig med film. Jag skall inte ge mej in på att försöka recensera film. Men jag vill rekommendera TV-serien Homeland. Nästan den enda serie jag sett som håller måttet och inte flippar ur efter något eller några avsnitt. Om man skall se den tycker jag att man skall börja från första början, d v s säsong ett. 

Gravity (bilden ovanför) med Sandra Bullock, var faktiskt bra med tanke på att storyn egentligen är enklast tänkbara och på gränsen till ologisk. Monica Z, filmen om Monica Zetterlund, var väldigt överreklamerad.


Vädret har som sagt blivit vinter i Göteborg. Detta beroende på ett omfattande högtryck längst upp i nordeuropa som tillfälligt bromsar upp nordatlantisk lågtrycktrafik över Skandinavien.

Men framåt onsdag ser det ut som om att alla vädersystem börjar röra sig österut och det kommer att bli varmare igen.