lördag 25 maj 2019

Färskpotatis och EU-valet 2019




Summariskt igen och då med några bilder från förra veckan (vecka 20): Bilden ovanför från Botaniska Trädgården som jag sneddade igenom mest för att se hur långt våren har kommit i Göteborg.

Frodig sommarlik grönska men väldigt blåsigt från nordost så jag avbröt sneddandet och tog mig ner till Linnégatan igen.


Och så var det (äntligen) säsongspremiär för svensk färskpotatis i Göteborg förra måndagen (13 maj). Cirka en vecka tidigare än förra året.


Inför EU-valet i morgon den 26 maj 2019:

I riksdagsvalet den 9 september förra året röstade jag för ett svenskt Sverige. Och helt följdriktigt så förtidsröstade jag i tisdags för ett europeiskt Europa.

Helt otroligt vinklad rapportering om söndagens EU-val från public service (SR, SVT samt TV4) under hela valrörelsen.
Magstarkt men nästan imponerande!