lördag 20 april 2019

Glad Påsk 2019!



Bloggen har inte bara följare i Sverige utan även från i stort sett hela  planeten Jordens alla övriga hörn vilket är trevligt och stimulerande. Till alla er och alla andra skickar jag en vårhälsning från Göteborg, västkusten och Sverige i form av Flickorna i Småland.

Då jag anser mig ha behörighet att titulera mig som Punkare har jag valt artisten Eddie Meduzas folkloristiska och något punkinspirerade tolkning av ovannämnda musikstycke.

Eddie Meduza var från Göteborg och hans riktiga namn var Errol Leonard Norstedt (1948 - 2002).

Till en av Eddie Meduzas många meriter räknas inte minst att han lyckades bli totalförbjuden (banned) inom svensk public service (Sveriges Radio samt Sveriges Television).

Flickorna i Småland skrevs 1912 av Karl Williams (Kalle i Dalen) och Fridolf  Lundberg. Den betraktades då som en schlager men anses idag mer som en folkvisa.